Stanowisko urzędnicze podinspektora w Referacie Finansowym Urzędu Miejskiego w Tarnogrodzie
wykształcenie wyższe w zakresie ekonomii, administracji, finansów lub księgowości
I. Wymagania związane ze stanowiskiem urzędniczym:
Niezbędne:
1. obywatelstwo polskie,
2. pełna zdolność do czynności prawnych,
3. korzystanie z pełni praw publicznych,
4. nieposzlakowana opinia,
5. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku urzędniczym,
6. wykształcenie wyższe w zakresie ekonomii, administracji, finansów lub księgowości
7. co najmniej 6 miesięczną praktykę związaną z zatrudnieniem w administracji państwowej, samorządowej lub na stanowiskach księgowych w innych zakładach pracy.
8. znajomość obsługi komputera.
Dodatkowe:
1. znajomość ustaw: kodeks postępowania administracyjnego ( Dz.U. 2018, poz. 2096), ustawa o podatku od towarów i usług ( Dz.U. 2018, poz. 2174),ustawa o pomocy osobom uprawnionym do alimentów ( Dz.U.2018, po.554) oraz przepisów wykonawczych do nich.
2. umiejętność prowadzenia negocjacji, komunikatywność, kreatywność, samodzielność, umiejętność pracy w zespole.
II. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku urzędniczym m.in.:
1. prowadzenie i załatwianie spraw związanych z pomocą osobom uprawnionym do alimentów,
2. ewidencja w systemie komputerowym opłat: za wieczyste użytkowanie, za przekazanie nieruchomości w trwały zarząd, za najem i dzierżawę mienia stanowiącego własność Gminy,
3. w zakresie podatku VAT:
- bieżąca i ciągła analiza przepisów w zakresie podatku VAT,
- wystawianie faktury sprzedaży w sytuacji, gdy wystawcą jest Urząd Miejski w Tarnogrodzie, a sprzedawcą Gmina Tarnogród,
- prowadzenie i uzgadnianie rejestrów sprzedaży i zakupów, sporządzanie deklaracji VAT-7 oraz dokonywanie rozliczeń w zakresie podatku VAT dla Urzędu Miejskiego
w Tarnogrodzie,
- przyjmowanie cząstkowych rejestrów sprzedaży i zakupów oraz cząstkowych deklaracji VAT-7 od podległych jednostek organizacyjnych Gminy Tarnogród,
- prowadzenie pełne rejestru sprzedaży i zakupów (z uwzględnieniem sprzedaży i zakupów podległych jednostek organizacyjnych) oraz sporządzania Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK_VAT dla pełnego rejestru zakupów i sprzedaży VAT),
- składanie do Urzędu Skarbowego jedną zbiorczą deklarację VAT-7 (z uwzględnieniem cząstkowych deklaracji podległych jednostek organizacyjnych) oraz dokonuje rozliczeń,
- udzielanie wyjaśnień z zakresu podatku od towarów i usług oraz występowanie o interpretacje podatkowe,
- wsparcie merytoryczne komórek organizacyjnych urzędu oraz jednostek organizacyjnych , w zakresie analizowania i kwalifikowania dokonanych przez jednostki zakupów towarów i usług pod kątem posiadania prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego oraz analizowanie dokonywanej sprzedaży pod kątem stosowania prawidłowych stawek opodatkowania lub zwolnień z podatku,
- współpraca z referatami Urzędu Miejskiego w zakresie podatku VAT należnego i naliczonego,
- weryfikacja danych zawartych w cząstkowych rejestrach sprzedaży i zakupu dla celów prawidłowego sporządzenia cząstkowych deklaracji VAT-7 dostarczanych przez jednostki organizacyjne objęte centralizacją rozliczeń podatku VAT,
- przygotowywanie danych do przelewu podatku należnego VAT do Urzędu Skarbowego,
- przekazywanie postaci elektronicznej ksiąg podatkowych i dowodów księgowych na żądanie organów podatkowych i organów kontroli skarbowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej lub na informatycznym nośniku danych.
4. sporządzanie sprawozdań budżetowych w zakresie prowadzonych spraw.
III. Wymagane dokumenty:
a) list motywacyjny,
b) życiorys z opisem przebiegu pracy zawodowej,
c) kwestionariusz osobowy (załącznik Nr 1 do ogłoszenia),
d) odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych,
e) dokument poświadczający 6 – miesięczną praktykę, o której mowa w pkt. I ppkt.7,
f) oświadczenie kandydata o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na tym stanowisku,
g) oświadczenie, że kandydat nie był prawomocnie skazany za przestępstwo umyślne,
h) inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
i) oświadczenie, że kandydat posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
j)oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji.
IV. Dodatkowe informacje.
1. Termin rozpoczęcia pracy styczeń 2019 r., na podstawie umowy o pracę na czas określony 12 miesięcy.
2. Wynagrodzenie na stanowisku podinspektora wg X kategorii zgodnie z rozporządzeniem w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych.
3. Kopie wszystkich dokumentów aplikacyjnych powinny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez kandydata.
4. informacja wynikająca z art. 13 ust. 2 pkt 4b ustawy o pracownikach samorządowych – w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Tarnogrodzie w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł powyżej 6%,
5. zgodnie z art. 13a ust. 2 cyt. wyżej ustawy, jeżeli w jednostce wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze jest niższy niż 6%, pierwszeństwo w zatrudnieniu na stanowiskach urzędniczych, z wyłączeniem kierowniczych stanowisk urzędniczych, przysługuje osobie niepełnosprawnej, o ile znajduje się w gronie osób, o których mowa w ust.1.
V. Termin i miejsce składania dokumentów.
1. Osoby zainteresowane udziałem w rekrutacji prosimy o składanie ofert w zaklejonej kopercie z dopiskiem "Dotyczy naboru na stanowisko urzędniczew Referacie Finansowym w Tarnogrodzie" w terminie do 17 stycznia 2019 r. do godz.15.00
2. Oferty można składać osobiście w sekretariacie Urzędu pok. nr 8 lub przesłać pocztą na adres Urzędu Miejskiego, 23-420 Tarnogród, ul. Kościuszki 5 (liczy się data wpływu dokumentów do Urzędu).
Oferty, które wpłyną do Urzędu po upływie wyznaczonego terminu nie będą rozpatrywane.
3. Komisja konkursowa przeprowadzi nabór w dwóch etapach: I- etap polegać będzie na analizie formalnej dokumentów, etap II – polegać będzie na rozmowie lub teście kwalifikacyjnym dla kandydatów spełniających wymogi formalne.
4. O zakwalifikowaniu do drugiego etapu oraz jego terminie komisja zawiadomi kandydata pisemnie za pośrednictwem poczty. Dodatkowo lista kandydatów będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej .
Dodano do BIP dnia 07-01-2019 12:58:56