Szczegółowe dane komórki
Do zakresu działania Referatu Organizacyjnego należy w szczególności:
1) obsługa sekretariatu Urzędu,
2) przyjmowanie korespondencji, rejestrowanie jej w dzienniku korespondencji oraz przekazywanie na poszczególne stanowiska pracy zgodnie z dekretacją,
3) wysyłanie korespondencji Urzędu,
4) udzielanie informacji interesantom i kierowanie ich do właściwych stanowisk pracy,
5) prowadzenie dokumentacji związanej z przyjmowaniem i załatwianiem skarg i wniosków wpływających do Urzędu,
6) prowadzenie spraw osobowych oraz akt osobowych pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych,
7) prowadzenie spraw emerytalnych i rentowych pracowników,
8) Inkaso opłaty skarbowej,
9) administrowanie siecią informatyczną Urzędu Miejskiego w Tarnogrodzie,
30) koordynowanie procesu tworzenia baz danych w Urzędzie, administrowanie oraz zapewnienie ich ochrony,
10) obsługa informatyczna i techniczna BIP oraz współpraca z komórkami organizacyjnymi w zakresie zamieszczania informacji w BIP,
11) planowanie rozwoju systemów informatycznych oraz dostosowanie ich do zmieniających się potrzeb,
12) planowanie i zakup sprzętu komputerowego oraz oprogramowania do obsługi informatycznej w zakresie realizacji zadań Urzędu,
13) testowanie i wdrażanie systemów informatycznych,
14) opracowywanie projektów systemu i wykonywanie aplikacji dla poszczególnych stanowisk pracy,
15) koordynowanie elektronicznego przepływu informacji pomiędzy komórkami organizacyjnymi Urzędu,
16) nadzór nad eksploatacją sprzętu komputerowego i oprogramowania,
17) szkolenie pracowników Urzędu w zakresie obsługi oprogramowania i sprzętu komputerowego,
18) prowadzenie spraw BHP w Urzędzie,
19) sporządzanie protokołów zeznań świadków dot. pracy w gospodarstwie rolnym,
20) przygotowywanie i promocja materiałów marketingowych Gminy skierowanych do potencjalnych inwestorów krajowych i zagranicznych, w tym ofert inwestycyjnych, stanowiących propozycje lokalizacji inwestycji kluczowych dla Gminy,
21) prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej.
22) prowadzenie kart drogowych pojazdów służbowych,
23) zadania Inspektora Ochrony Danych Osobowych w Urzędzie Miejskim w Tarnogrodzie:
a) tworzenie i aktualizowanie dokumentacji związanej z procesami przetwarzania danych osobowych, w tym procedur i innych dokumentów regulacyjnych oraz praktyczne wdrażanie tej dokumentacji z uwzględnieniem obowiązujących przepisów, dostosowanie organizacji do wymogów RODO, w tym aktualizacja i wprowadzanie zmian do polityki ochrony danych funkcjonujących w ramach organizacji,
b) wdrażanie rozwiązań zapewniających zgodność przetwarzania danych osobowych,
c) zarządzanie bezpieczeństwem danych osobowych,
d) prowadzenie korespondencji w obszarze danych osobowych,
e) sprawdzanie zgodności przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych,
f) przeprowadzanie szkoleń oraz zapoznawanie osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych z przepisami prawa obowiązującymi w tym zakresie,
g) prowadzenie rejestru zbioru danych osobowych,
h) współpraca z Głównym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych.
Przy znakowaniu spraw Referat używa symbolu „OR”.