Szczegóły dokumentu
Powrót do listy dokumentówOPIS SPRAWY:
Składanie petycji
Petycję można złożyć w formie pisemnej albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej ( e-PUAP lub e-mail).
Prawidłowo złożona petycja powinna zawierać:
-
oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać oznaczenie każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję;
-
wskazanie miejsca zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję i adresu do korespondencji – w wypadku petycji indywidualnych to imię i nazwisko, miejscowość z kodem pocztowym, ulica z numerem domu i lokalu; w wypadku petycji zbiorowych, np. w imieniu organizacji, stowarzyszenia lub grupy osób, to nazwa każdego z tych podmiotów i dane osoby je reprezentującej, a także adres zamieszkania lub siedziby każdego z tych podmiotów;
-
wskazanie adresata petycji;
-
określenie przedmiotu petycji
W celu złożenia petycji można wypełnić załączony poniżej formularz.
Petycje anonimowe nie są rozpatrywane.
-
Petycja składana w formie pisemnej musi być podpisana przez podmiot ją wnoszący, a jeżeli nie jest to osoba fizyczna lub gdy petycję wnosi grupa podmiotów, podpis składa osoba je reprezentująca;
-
Petycja składana za pomocą środków komunikacji elektronicznej może być opatrzona bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, oraz powinna zawierać adres poczty elektronicznej podmiotu wnoszącego petycję.
KOGO DOTYCZY:
Prawo składania petycji jest prawem gwarantowanym przez Konstytucję RP przysługującym każdemu bez ograniczeń wynikających z wymagania obywatelstwa.
Petycje mogą składać:
-
obywatel lub grupa obywateli,
-
organizacje pozarządowe,
-
przedsiębiorcy,
-
stowarzyszenia,
-
fundacje.
Petycje są składane w interesie:
-
publicznym, czyli wszystkich obywateli,
-
podmiotu wnoszącego petycję, czyli własnym,
-
innego podmiotu, czyli np. sąsiada lub znajomego, ale za jego pisemną zgodą.
MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW:
Petycje prosimy wysyłać na adres: um@tarnogrod.pl albo listownie na adres:
Urząd Miejski w Tarnogrodzie
ul. Tadeusza Kościuszki 5
23-420 Tarnogród
TERMIN ZAŁATWIANIA SPRAWY:
Petycja powinna być rozpatrzona bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu 3 miesięcy od dnia jej złożenia.
O sposobie rozpatrzenia poinformujemy autora petycji w formie pisemnej lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Dodano do BIP dnia: 2020-12-16 14:08:04