Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Tarnogrodzie

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

Podinspektor ds. wymiaru podatków w Urzędzie Miejskim w Tarnogrodzie

Jednostka ogłaszająca
Urząd Miejski w Tarnogrodzie ul. Tadeusza Kościuszki 5 23-420 Tarnogród
Data ogłoszenia
2021-08-06
Termin składania dokumentów
2021-08-17
Wymagane wykształcenie

wykształcenie wyższe magisterskie oraz  wykształcenie co najmniej średnie w zakresie: ekonomii, finansów lub rachunkowości

Wymagania związane ze stanowiskiem

I. Wymagania związane ze stanowiskiem urzędniczym:
niezbędne
1. obywatelstwo polskie,
2. pełna zdolność do czynności prawnych,
3. korzystanie z pełni praw publicznych,
4. nieposzlakowana opinia,
5. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku, 
6. wykształcenie wyższe magisterskie oraz  wykształcenie co najmniej średnie w zakresie: ekonomii, finansów lub rachunkowości, 
7. posiadanie doświadczenia zawodowego min. 3 lata w tym: co najmniej 6-miesięcznego doświadczenia pracy w samorządzie,
8. bardzo dobra znajomość obsługi komputera, w tym programów: Księgowość zobowiązań, Podatki, Uniwersalny Program Księgujący, Dodatki Mieszkaniowe, Stypendia Szkolne, Ewidencja wniosków o zwrot podatku akcyzowego. 
dodatkowe
1. znajomość ustaw: Kodeksu postępowania administracyjnego oraz przepisów regulujących ustrój i kompetencje samorządu gminnego, w tym ustawy: samorząd gminny, ustawy finanse publiczne, ustawy o rachunkowości, ustawy Ordynacja podatkowa, ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, ustawy o dodatkach mieszkaniowych, rozporządzenie w sprawie sprawozdawczości budżetowej,
2. umiejętności: komunikatywność, kreatywność, samodzielność, umiejętność pracy 
w zespole.

Zakres obowiązków

II. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku urzędniczym:
1. prowadzenie spraw związanych z wymiarem niżej wymienionych podatków dla podatników z terenu Miasta Tarnogród:
- podatku rolnego,
- podatku leśnego,
- podatku od nieruchomości,
2. obsługa deklaracji podatkowych dla podatników z terenu Miasta Tarnogród, weryfikacja pod względem formalno–rachunkowym i merytorycznym oraz sprawdzanie zgodności wskazanych nieruchomości ze stanem faktycznym, w zakresie podatków wymienionych w pkt. 1,
3. ewidencja przypisanych należności,
4. ewidencja wpłat w komputerowym systemie ewidencji podatków,
5. naliczanie odpisu na Lubelską Izbę Rolniczą,
6. sporządzanie  decyzji określających zaległości podatkowe,
7. prowadzenie spraw związanych z udzielaniem ulg w opłacaniu i umarzaniu należności podatkowych,
8. prowadzenie postępowania egzekucyjnego w zakresie podatków wymienionych w pkt 1 i opłat lokalnych,
9. opracowywanie wymaganej sprawozdawczości w zakresie prowadzonych spraw oraz sprawozdań budżetowych Rb - 27,
10. przygotowywanie sprawozdań o pomocy de minimis,
11. zastępowanie podczas nieobecności pracownika na stanowisku ds. wymiaru podatków i pracownika na stanowisku ds. finansowych (związanego z prowadzeniem spraw z zakresu: dodatków mieszkaniowych, dodatków energetycznych, zwrotu podatku akcyzowego, świadczeń pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów),
12. wykonywanie innych czynności służbowych zlecanych przez przełożonych, związanych z zajmowanym stanowiskiem,
13. przygotowanie niezbędnych informacji wynikających z art. 37 ustawy o finansach publicznych w zakresie prowadzonych spraw na zajmowanym stanowisku 
i przedkładania ich do Zastępcy Skarbnika,
14. bieżące i roczne dokonywanie weryfikacji stanu kont podatkowych.
III. W wykonywaniu obowiązków służbowych pracownik będzie odpowiedzialny za:
1. kompetentne, bezstronne, kulturalne i rzeczowe załatwianie spraw interesantów,
2. zapewnienie właściwej i terminowej realizacji prowadzonych spraw,
3. znajomość i przestrzeganie aktualnych przepisów z zakresu prawa samorządowego, Kodeksu postępowania administracyjnego, przepisów gminnych oraz przepisów dotyczących spaw prowadzonych na zajmowanym stanowisku,
4. przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych i informacji niejawnych między innymi w zakresie prowadzonego zbioru p.n. „Komputerowy system ewidencji podatków”,
5. znajomość obsługi programów komputerowych wymaganych do realizacji zadań na zajmowanym stanowisku,
6. przestrzeganie przepisów BHP oraz przepisów przeciwpożarowych,
7. dbanie o porządek i ład w miejscu pracy,
8. przestrzeganie czasu i dyscypliny pracy,
9. zachowanie uprzejmości i życzliwości w kontaktach ze zwierzchnikami, podwładnymi, współpracownikami oraz w kontaktach z interesantami,
10. zachowanie się z godnością w miejscu pracy i poza nią.

Wymagane dokumenty

IV. Wymagane dokumenty:
a) list motywacyjny,
b) życiorys (z opisem przebiegu pracy zawodowej, jeśli kandydat taką wykonywał),
c) kwestionariusz osobowy (załącznik Nr 1 do ogłoszenia),
d) odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych oraz świadectwa ukończenia szkoły średniej w wymaganym zakresie (lub poświadczona za zgodność z oryginałem kserokopia tego dokumentu), 
e) świadectwa pracy lub zaświadczenia dot. zatrudnienia, jeśli kandydat takie posiada (lub poświadczone za zgodność z oryginałem),
f) oświadczenie kandydata o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na tym stanowisku,
g) oświadczenie, że kandydat nie był prawomocnie skazany za przestępstwo umyślne,
h) inne dodatkowe dokumenty świadczące o posiadanych kwalifikacjach 
i umiejętnościach,
i) oświadczenie, że kandydat posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
j) oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu     rekrutacji zgodnie z ochroną danych osobowych oraz z ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych. 

Warunki pracy

Termin rozpoczęcia pracy: 1 września 2021r., na podstawie umowy o pracę  na czas określony na okres 12 m-cy.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w tut. Urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%;

Miejsce składania dokumentów

V. Termin i miejsce składania dokumentów.
Osoby zainteresowane udziałem w rekrutacji prosimy o składanie ofert w zaklejonej kopercie z dopiskiem „Dotyczy naboru na stanowisko podinspektor ds. wymiaru podatków” w Urzędzie Miejskim w Tarnogrodzie, w terminie do dnia 17 sierpnia 2021 r. do godz. 15.00.
Oferty można składać osobiście w sekretariacie Urzędu pok. nr 8 lub przesłać pocztą na adres Urzędu Miejskiego, 23-420 Tarnogród, ul. Tadeusza Kościuszki 5 (decyduje data wpływu dokumentów do Urzędu).
Oferty, które wpłyną do Urzędu po upływie wyznaczonego terminu nie będą rozpatrywane.
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.tarnogrod.pl) oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Miejskiego w Tarnogrodzie ul. Tadeusza Kościuszki 5.


Wybrany kandydat
Pani Natalia Siwko
Uwagi
zam. Biszcza

Pani Natalia Siwko
Uwagi
zam. Biszcza

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Aneta Dziduch
Dodano do BIP dnia 06-08-2021 09:46:23